Prinsesskappa till en liten prinsessa.






Första gången T använde den var då dagiset hade sommarfest, men sedan har hon använt den flera gånger. Den är inte så praktisk men fin att ha då hon ska på fest eller bara till affären och handla. Det är roligt att hon tycker om den. Att det är ull i tyget kan behövas denna kalla sommar......

Mönstret är "Prinsesskappa" från Ottobre nr 5/2006 och tyget är från Stoff & Stil. Knapparna är från Ohlssons Tyger. Jag hade tur för just de knapparna jag tyckte passade bäst i färg var på rea för en krona styck. Egentligen hade jag tänkt ha pärlemorfärgade tryckknappar som jag har i knappsamlingen, men de såg så små och ynkliga ut att jag köpte nya lite större i stället.

Jag tror inte att jag kommer att sy denna modell igen för nu har jag sytt den två gånger. Men jag tycker den är fin så man vet aldrig....

Jag undrar vad nästa projekt ska bli? Hade planer på att sy en väska till mig själv, men nu hittade jag en på stan som jag köpte.




Kommentarer
Postat av: Nette

Jättefin, det är så kul att se bättre bilder på den än vad det är i tidningen, har själv funderat på att sy den till min stora tös, men har tvekat på om den nu faktiskt är fin eller inte. Men nu kan jag ju bara konstatera att den är helt underbar. Är den hemskt bred i storleken eller är den ok?

2009-06-17 @ 07:42:33
URL: http://rostis.blogg.se/
Postat av: jossan

Sååååå fin kappa!!! Jag kanske ska virka en??? ;-)

Tack för igår och jag glömde att sno en planta av dig! Det blev så ruschigt precis när jag skulle åka... och du ska få igen byxorna...:-)

2009-06-20 @ 08:12:16
Postat av: Jossan

Jo, min termos åkte hem utan hatt! :-) Så bra att ni hittade den! Och tack själv! Det var så tråkigt att åka hem och lämna festen! Nästa gång...

2009-06-22 @ 18:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0