Tomten längtar ut!

För några veckor sedan var syjuntan på kurs i målning av keramik hos Dockateljen. Då målade jag denna söta tomte. Det var riktigt roligt!

När vi kom dit fick vi välja en keramikfigur och det var inte det enklaste för det fanns många att välja mellan. Änglar, tomtar, djur, speldosor mm. Figuren var helt vit men det fanns en likadan uppmålad som man kunde titta på för att se hur man skulle måla, också fick var och en hjälp allt eftersom man målade figurens delar. Jag trodde aldrig att det skulle bli så bra som det faktiskt blev.

Nu väntar trädgårdstomten på att lackas och sedan får han flytta ut i trädgården. Min sambo har påminnt mig om att jag någon gång sagt att "det kommer aldrig någon trädgårdstomte i min trädgård". Det får jag äta upp nu. :-) Detta är något jag vill göra igen.

Här kan man läsa mera om Dockateljen. www.dockateljen.se

Kommentarer
Postat av: Ingela

Men en så snygg tomte är ju skillnad mot de "vanliga" som finns! :-)

2009-06-24 @ 23:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0