Velourklänning



En brun velourklänning till mig efter inspiration av Odd Molly. Den blev mjuk och skön och väldigt varm. Passar bra idag när termometern visar -30 ute. Däremot höll jag på att börja koka när jag var och shoppade med sambon en dag för han har en väldig fart när han shoppar. :-)

Mönstret är från Sömnadsmagasinet nr 10 2009. Först tyckte jag klänningen blev för urringad så jag provade att sy dit en volang, men det blev så klumpigt då tyget är så pass tjockt. Jag sprättade upp och klippte en ny, större mittbit till framstycket.


Det här tyckte jag inte blev riktigt bra.


Mönstret hade blixtlås i ryggen i tidningen men då är den sydd i ett stumt tyg, så jag struntade i blixtlåset. Det går bra ändå eftersom detta tyg är töjbart. Sedan är nog modellen ganska rymlig också. Jag sydde i storlek 40 men kunde ha använt storlek 38. Jag gjorde också ärmarna längre än mönstret där det är trekvarts ärmar och jag ville ha hellånga.








Kommentarer
Postat av: Ingela

Snygg modell, och velour är ju så himla skönt! Undvik shopping och snöskottning, bara ;-)

2011-01-16 @ 08:55:32
Postat av: Frida

Väldigt fina kläder! Känner igen Shoppingbeteendet...Jeppe är lika dan :)

2011-01-29 @ 13:16:07
Postat av: Mulliga M

Tack för kommentaren på min blogg. Jättesnygg klänning!

2011-02-21 @ 19:30:17
URL: http://www.mulligam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0