Volangklänning i många färger.



Sydd i smalspårig manchester som jag köpt bland stuvbitarna på Ohlssons Tyger. Mönstret är från Sömnadsmagasinet 12/2011.

Jag avskyr att sy kläder med dragkedjor för det blir aldrig bra. Modellen har en dold dragkedja bak och när jag köpte dragkedjan sa tjejen i kassan att de inte hade så många färger, men det spelar ingen roll för dragkedjan syns ju inte. Jo, säkert! tänkte jag, för det brukar den minsann göra. Därför är jag extra nöjd denna gång för det blev riktigt bra!

 

T är sju år och det fanns inget mönster i den storleken, så jag sydde för åtta år. Den passade i alla fall.




Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej! Tack för påhälsningen på min blogg! Så mycket fint du syr och pysslar med! Härlig modell på din senaste klänning och fint tyg!

2012-03-23 @ 21:52:49
URL: http://finnkids.blogspot.com
Postat av: Mona

Oj så fin klänning du sytt till Tilda! =)

2012-04-11 @ 22:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0