Liten sjöjungfru



T tycker mycket om prinsessor och sjöjungfrur just nu. Hon har flera gånger önskat sig en sjöjungfrudräkt, så tillslut bestämde jag mig för att sy en. Tyget har legat länge i garderoben och jag har inte riktigt vetat vad jag skulle använda det till. Hade nog tänkt använda det som foder, men det passar perfekt till en sjöjungfru. Det är glänsande och skiftar i grönblått. Modellen är egenritad. Bara en lång kjol som smalnar av lite nertill med gummiband i midjan och längst ner. En fiskfena som jag stoppade med det som fanns hemma (bitar av en gammal halsduk :-) ). Det går inte att ta några långa steg i kjolen, men enligt T så kan inte sjöjungfrur det. :-)


Kommentarer
Postat av: Emma

Oj! va kul dräckt!

2009-12-06 @ 09:19:09
URL: http://mandelmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0