Mjukisbyxa med applikation

 
Till L sydde jag ett par mjuka byxor med en applikation. Det är riktigt kul att göra applikationer, även om den här blev lite bubblig. Jag har läst någonstans att man kan lägga papper på baksidan av tyget under applikationen medan man syr dit den för att det ska bubbla mindre och sedan pilla lös pappret. Jag gjorde så men jag behöver mer träning för att få det slätt. Dinosarien är från en målarbok och L har själv valt ut den. Den är riktigt söt, tycker jag. Byxorna är lite för stora än så länge så de får ligga i garderoben ett tag.

Mönstret på byxorna kommer från Ottobre nr 4/2008 och tyget är köpt på Ohlssons Tyger. Tyget till dinosarien är beställt från Stoff & Stil och jag har fortfarande kvar en stor bit som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0