Något till mig.






En tunika/klänning blev det. Oftast när jag syr till mig själv tycker jag inte att passformen blir bra så jag använder inte plaggen. Denna tror jag att jag kommer att använda. Den blev lite stor men det gör inte så mycket. I motsats till barnens kläder hoppas jag inte växa i den. ;-)   


Mönstret är från Ottobre woman 5/2009 som jag lånade på biblioteket. Jag gjorde tunikan ca 10 cm längre. Jag prenumererar inte på Ottobre för vuxna, men jag funderar på att börja med det. Tror bara att det är två nr per år. Kanske kommer det att bli fler kläder till mig.

Tyget är köpt på www.sydrommar.se. Det blev över ganska mycket tyg (vet inte riktigt hur jag beräknade tygåtgången när jag köpt....) så det kanske räcker till något mer. Jag köpte även två andra tyger från samma ställe som jag planerar att sy sommarklänningar till T av.








Kommentarer
Postat av: Natty

Det är jättefint klänning på dig.

2010-05-22 @ 08:37:19
URL: http://nittayas.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, fint på dej!

2010-05-23 @ 20:41:20
URL: http://mandelmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0