Sommarklänning med fickor





Den är inte rosa och har inte några hjärtan på tyget så T var väldigt skeptisk när hon fick den.... Jag har fortfarande inte hunnit ta något foto när hon har den på för den har mest hängt i garderoben, men den har varit på en stund så jag har sett att storleken passar. Själv tycker jag att hon blev fin i den och att det är roligt med något som inte är rosa/lila/rött till henne. Det kanske hon också tycker en annan dag. ;-) Förhoppningsvis blir det snart sommarväder igen.

Det blommiga tyget är från www.sydrommar.se och det blå tyget har jag köpt från Stoff & Stil tidigare. Det var tänkt till en t-shirt tror jag men det fick bli en klänning i stället.

Mönstret är från Ottobre 3/2008 "Strawberry tunika". Jag lade till ca 8 cm på längden för jag ville ha en klänning i stället för en tunika. Jag gillar mönstret och tänker sy en till klänning till T av samma mönster men av ett annat tyg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0