Romantisk sjal


En sjal till mig. Tyget och spetsen är från Ohlssons Tyger. Jag försökte färga tyget så att det inte skulle vara helt vitt genom att tvätta det i te, men det blev ingen större skillnad.

Min symaskin är fortfarande på service. När jag gick och frågade efter den för en vecka sedan var den inte påbörjad. Och först har vi 20 maskiner som skolan har lämnat in som vi strax ska påbörja, sa expediten. Det verkar som om det kommer att dröja.... Tur att jag har en snäll mamma som lånar ut sin maskin.



















Kommentarer
Postat av: Lily

Hej.

Om du vill färgja vitt tyg så att det ser lite gammalt ut, använd snabb kaffe och cocao pulver.

Du bestämmer själv hur brunt tyget ska vara.

Förresten , jätte fin blogg.

kram

Lily

2010-11-26 @ 15:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0