HELLO

Byxor i rosa sweatshirttygtyg till T. Texten "HELLO" är gjord av stuvbitar i trikå som jag hade hemma. Några av bitarna hade jag fått som provbitar då jag beställt ett annat tyg och nu blev jag glad när jag hittade dem i påsen med stuvbitar, för de räckte precis till var sin bokstav. Bokstäverna ritade jag av från en målarbok, strök fast med Vliesofix och sydde raksöm nära kanten. Den lilla katten är ett symärke köpt på H&M.

Mönstret är "High-Jump" från Ottobre nr 4/2011 fast utan fickor. Modellen passade bra så jag ska sy ett par byxor i rött tyg också. Delarna är utklippta, men jag har svårt att bestämma mig för om jag ska göra en applikation på dem också. T har i alla fall valt ut ett symärke att sy på.

Jag har rensat ganska ordentligt i tyg-garderoben och skänkt en del tyger till fritids. Vissa tyger låg bara och samlade damm. Några har jag sparat i fall att barnen vill sy. Nu planerar jag en beställning till Stoff & Stil, så lagret kommer snabbt att fyllas på igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0