Miniägg.



Nu verkar det som om unghönorna har börjat värpa för några av äggen är pyttesmå. De i vanlig storlek är förstås inte så stora heller.... Det blir ca 8 ägg/dag på våra 14 hönor.

Två av hönorna har bestämt sig för att ruva fastän vi varit noga med att plocka in alla ägg varje dag. Dem har jag stängt in under "bajsbrädan" med kompostgaller för att de ska få vara ifred och för att de andra hönorna inte ska gå dit och försöka smuggla ner sina ägg. Det får vara någon måtta med kycklingar. Några andra hönor försöker gömma sina ägg genom att lägga dem i ett hörn bakom kaninens hus. Där hittad jag åtta stycken vid ett tillfälle, så nu tittar jag där också varje dag.

Kaninen och hönorna verkar trivas bra ihop. Kaninen har ofta sällskap av ungtuppen eller någon av hönorna som flugit in till honom och själv försöker han att gräva sig under eller puffa undan kompostgallret för att kunna komma in till dem.


Kommentarer
Postat av: Helena

Hej!

Har sett att du har höns + tupp till salu. Jag undrar vilka/vilken färg de är ? Är ute efter grå kochnin..

Mvh

Helena

2012-02-16 @ 14:53:25
URL: http://nasseman.bloggo.nu
Postat av: Partrik

Hejsan skickat mail till dig också.

är intresserad av dom fåglar du har till salu.

0761174724

mailadress [email protected]

Hemsida www.blonkbergets.se

2012-02-20 @ 22:11:46
Postat av: Helen

Hej Patrik. Jag har fått en köpare till unghönsen. Hoppas att du får tag på några andra hönor.

Vänliga hälsningar Helen

2012-02-21 @ 21:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0