En blommig väska

Nu är min väska klar och nu har jag svårt att bestämma mig för om jag ska använda den eller min ganska nyligen inköpta väska, för jag gillar dem båda två. :-)

Denna väska är sydd i baby-manchester köpt från Stoff & Stil och fordrad med svart bomullstyg. Beslagen är från en gammal handväska.

Jag har utgått från ett mönster ur tidningen Allt om Handarbete. Jag tror det var ett nummer från 2006 men är inte säker. Jag ritade av mönstret från en tidning hos min svärmor för jag tycket att det var en fin modell och sedan har mönstret legat ett tag. När jag sedan kom på att jag skulle sy väskan hade jag glömt hur beskrivningen var, så jag fick en del problem att få allt att stämma. Tillslut gick det i alla fall. På insidan har jag lagt till en ficka där jag tänker lägga mobiltelefonerna och en liten karbinhake att sätta fast nycklarna på för att jag ska slippa söka igenom väskan efter dem.

Kommentarer
Postat av: Nette

snygg väska! och tyget är helt underbart. Me like.

2009-07-23 @ 06:35:43
URL: http://rostis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0