Småplantor

Jag gillar verkligen att sätta frön och se hur de gror. Varje vår blir det flera olika sorters fröer och det mesta brukar komma upp. Tyvärr så har jag inte gröna fingar (och ibland lite för våldsam hjälp av barnen när vi planterar om) så en hel del plantor går åt innan det blir sommar och dags att plantera ut dem. Varje år intalar jag mig själv att nästa år ska jag vara bättre på att vattna....

För någon vecka sedan satte jag om dem och nu har jag ett bord fullt med småplantor i vardagsrummet, trots att jag redan fått slänga ett trettiotal. :-)

Godislådor i plast som det varit lösviktsgodis i och som man brukar få gratis på affären är superbra att dra upp fröer i. De rymmer fyra "plantkrukor" och det går att lägga på locket lite snett för att få lagom fuktighet och locken är genomskinliga och släpper in solen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0