Byxor av stuvbitar





T har fått två stycken byxor sydda av några stuvbitar som var kvar. Mönstret är från Ottobre nr 1/2008. Det mönstret har jag använt förr och tycker att det fungerar bra. Nu gjorde jag i storlek 116 och trodde att de skulle bli lite för stora, men de passade. Tänk att tjejen börjar vara så stor!

De lila byxorna fick en blomma broderat med silvertråd med hjälp av förstärkt raksöm på symaskinen. Blommönstret är från Ottobre 1/2009. De mörkblå tyget räckte inte till för att göra byxor så jag fick använda babymanchester för att förlänga benen. Gjorde också en applikation av samma tyg.

Själv tycker jag att de blå byxorna blev finast, men symaskinen krånglade så sömmarna blev inte riktigt bra i applikationen. Misstänker att symaskinen skulle må bra av en service.....

 














 

 

 


Kommentarer
Postat av: Emma

Du inspirerar mig! Jag önskar att jag hade en symaskin som funkade!Prenumenerar du på Ottobre?

2009-12-06 @ 09:23:53
URL: http://mandelmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0