"Carl Larsson klänning"

 



En klänning till T av tyg från Ohlssons Tyger. Jag tycker att det blommiga tyget är så fint. Mönstret är från en gammal tidning Allt om Handarbete från juli 1987. I mönstret var det inte någon volang längst ner men i stället volangärmar och fickor. Jag hade först tänkt ha ärmarna men råkade sy fel, så den blev ärmlös. Det fanns inte någon storlek för 5 år så klänningen är lite för stor fortfarande.

Jag hade tänkt att T skulle ha den med en vit blus med puffärmar under, men hon har redan använt den och har en annan åsikt om vad som ska vara till. :-) När jag började sy hade jag bråttom och hann inte tvätta tygerna innan så jag hoppas att den håller formen efter tvätten.








Kommentarer
Postat av: Emma

Så fin Tilda. Daniel säger:

-Där är min bästa kompis, mamma, min Tilda!

2010-04-18 @ 06:59:38
URL: http://mandelmamma.blogg.se/
Postat av: Yamahajossan

Snyggt!!! och jo... vi hade kul i lördags!!! :-)

2010-04-19 @ 17:59:33
Postat av: Mirkka

Å vad fin! Skulle man kunna få mönster till denna?



Tusen tack!

2011-04-26 @ 10:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0