Väst till vintern




Nu när snön har kommit kan det vara skönt med något varmt att ta på. Det fanns kvar en bit svart fleecetyg från tidigare år då jag sytt fleecekläder till L och det fick bli en väst. Tidigare år har halva vintern gått innan jag kommit igång med att sy fleecekläder, men för en gångs skull var jag ute i tid. :-)

Mönstret är från Ottobre 6/2008. Mönstret heter "Uranus munkjacka med blixtlås". Jag har tidigare sytt en fleecejacka av samma mönster och tyckte den blev bra, så jag använde detta mönster igen eftersom jag inte hittade något annat västmönster i rätt storlek och modell. Jag struntade bara i att klippa ut ärmarna utan kantade ärmhålorna med mudd i stället.

Både den röda och svarta fleecen är köpt från Stoff & Stil och känns härligt tjock och varm. L fick välja om han ville ha något symärke på västen eller inte och han valde då Spindelmannen. Ibland har jag hittat symärken på H&M med Spindelmannen, Hello Kitty, Star Wars mm och då skyndar jag mig att köpa för de är inte speciellt dyra om man jämför med andra ställen och de fungerar bra att lappa hål med också.

Jag har äntligen fått tillbaka min symaskin och det var väl värt pengarna att lämna in den på service. Den går mycket tystare och syr jämnare och förhoppningsvis ska inte sömmarna längre remsa upp sig. Jag har inte sytt så mycket på ett tag men jag skyndade mig att skicka in en beställning till Stoff & Stil när jag fick deras nya katalog, så nu har jag tyg till en bunt plagg som jag planerat att sy framöver: västen till L, två par mjuka byxor till T, en fodrad vinterkappa till T och en brun klänning till mig själv. Sedan har jag också kvar tyger i garderoben som borde användas.

 






























Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tror att Plask o lek för nybörjare är på lördagar under vårterminen...

2010-10-23 @ 12:15:26
URL: http://mandelmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0