Godisprickig klänning.



Det sista tyget jag har kvar från www.sydrommar.se blev också en klänning till T. Den får hon använda med en långärmad tröja under nu när det börjar bli höst och kallt ute. Tyget heter "godisprick". Mudden kommer från Ohlssons Tyger.

Mönstret är "Tunika" från Ottobre design nr 4/2007. Jag gjorde klänningen lite längre än mönstret. Först blev halsringningen alldeles fel för jag missade att mudden i halsen skulle klippas dubbelvikt, så det blev till att sprätta och göra om. T sa att klänningen var "för fin". Det känns som ett bra betyg. :-)

Nu väntar jag på tygkatalogen från Stoff & Stil som jag beställt för två veckor sedan.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0