Ett liv även efter slutspelet

Jag sydde ett par byxor i svart och gult och L ville att det skulle vara ett Skellefteå AIK-märke på dem. Lite stora blev de, men de användes under slutspelet ändå och kommer nog att användas nu efteråt också.

Då jag varit dålig på att blogga kommer jag knappt ihåg vilket mönster jag använde. Jag tror att det var "Casual Cut joggingbyxa" från Ottobre nr 1/2010. Jag tycker mönstret var stort i storleken och vida i modellen och efter att L provat dem sydde jag resår även längst ner i benen för att de inte skulle bli så vida. Fickorna tog jag bort för att jag ville sy passpoal i sidorna.




På byxorna använde jag också mina nya namnlappar. Förra gången beställde jag 50 stycken och tänkte att dessa kommer aldrig att ta slut. Det gjorde de och denna gång beställde jag en ljus och en mörkare färg för att kunna variera. Jag beställde från en annan sida på internet www.3exter.se. Det är 100 st i varje färg, så denna gång lär det dröja innan jag behöver beställa flera.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0